Uit de media: 'Nieuw en voordelig spaarsysteem'

IMG_8911.jpgVOLKEL - "Hoe kunnen we het nog beter doen voor onze gasten”, was de vraag die Ton Derks zich stelde. De directeur van BillyBird Park Hemelrijk was op zoek naar een systeem waarmee hij de gasten iets extra’s kan bieden en waarmee hij hen aan Hemelrijk kan binden. Hij vond een partner in Mark Bongers en samen bedachten ze de Friendscard.

Het is een spaarsysteem waarvan het saldo bij meerdere deelnemende bedrijven opgewaardeerd en verzilverd kan worden. Een soort Airmiles. Bongers noemt het een ‘loyaltyconcept’. "Nederlanders sparen graag en hebben liever geld dan punten. Hemelrijk heeft 60.000 abonnementhouders. Zij krijgen allemaal een Friendscard waarmee ze een tegoed kunnen sparen. Hemelrijk is om te beginnen de enige deelnemer van het programma, maar andere ondernemers zullen volgen. We doen ons best om de spaarders steeds meer te bieden. Onze ambitie ligt hierbij duidelijk nationaal en verder. We beginnen met Udense bedrijven en dat moet zich als een olievlek uitbreiden over Nederland.”

Ook gasten die een dagje het park binnen komen, krijgen een Friendscard. Deze mensen krijgen allemaal een versie met een afbeelding van Hemelrijk op de voorkant. Een andere deelnemer gebruikt dezelfde kaart, maar dan met zijn logo op de voorkant. Elke kaart kan bij elke deelnemer gebruikt worden, dus de klanten hebben maar één pasje nodig. Om het systeem in de markt te zetten, los van BillyBird Park Hemelrijk hebben Derks en Bongers een apart bedrijf opgestart, Cyberghost. Vanuit dit bedrijf wordt het Friendscard spaarprogramma aangeboden.

Derks: "Wij kunnen al snel 100.000 kaarten in de markt zetten, de bedoeling is dat het aantal snel groeit tot 160.000 in een jaar. Sinds deze week is een website in de lucht; friendscard.nl. Daarop kunnen mensen bijvoorbeeld bekijken hoe hoog het saldo is en waar dat zoal te besteden is.” De valuta is iEuro en elk bedrijf kan zelf weten wat er aan saldo op gezet wordt. Dat kan met behulp van een normale pinautomaat. "Het enige wat wij van hen verwachten is dat ze doen wat ze beloven.”

Deelnemende bedrijven hebben het voordeel dat ze via het programma direct communiceren met geïnteresseerde consumenten en dat scheelt weer marketingkosten. De kaart is niet voorbehouden voor specifieke doelgroepen. Deelnemers kunnen uit elke hoek komen, van benzinepomp tot theater.

 

 
,,,,,INVALID_LICENSE_KEY